środa, 12 grudnia 2012

Ciasteczka

Dzisiaj po krótkiej przerwie poszłam do szkoły. Jestem z siebie bardzo dumna, gdyż uratowałam manekinowi życie :))) Taaak, musiałam ratować fantoma... Dostałam z tego najwyższą ocenę.
Z chemią już nie poszło mi tak dobrze. Ale nie ma co o tym pisać bo to taka tam przygnębiająca historia...
Może będzie dobrze...
Hahahha, uwielbiam dzisiejsze wyznanie Mathiasa, że jestem najfajniejszą dziewczyną w klasie <333 Tsaa, hahha <3 Wiedz, że też cię lubię.
Poza tym skończyłam czytać 9 część Pretty Little Liars. Nie spodziewałam się takiego zakończenia tej części... No ale życie często sprawia nam różne niespodzianki.

Kiedyś upiekłam z Sofi takie oto ciastka oreo:





Tu macie przepis:
Ilość: ok. 25 ciastek
Składniki:
- 70g masła
- 1¼ szklanki mąki
¾ szklanki kakao
½ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki sody
¼ łyżeczki soli
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 jajko
½ łyżeczki ekstraktu z wanilii

Składniki na nadzienie:
- 113 g masła, miękkiego
1 ¾ szklanki cukru pudru
- szczypta soli
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Masło przekładamy do miseczki i roztapiamy, zostawiamy do całkowitego ostudzenia. W kolejnej miseczce mieszamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oraz sól. Cukier dodajemy do ostudzonego masła i mieszamy. Następnie dodajemy jajko, wanilię i mieszamy do momentu uzyskania kremowej konsystencji. Mieszankę dodajemy do suchych składników i wyrabiamy do momentu całkowitego połączenia składników.  Ciasto owijamy folią i kładziemy do zamrażarki na pół godziny. Po tym czasie ciasto wałkujemy na grubość około 3 mm i wykrawamy szklanką ciasteczka ( u mnie szklanka o średnicy 6,5 cm), kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 170°C i pieczemy przez 8 minut. Po upieczeniu przekładamy do całkowitego ostudzenia. Masło na nadzienie miksujemy do uzyskania puszystej i jasnej konsystencji, następnie powoli dodajemy cukier, sól oraz wanilię i ubijamy tylko połączenia składników. Z masy na nadzienie formujemy kuleczki i wkładamy w ciastko. Następnie przykrywamy drugim ciastkiem i lekko przyciskamy. Postępujemy tak do wyczerpania masy i ciastek. Smacznego!!!
Moim zdaniem opłaca się zrobić te ciastka, gdyż są pyszne <3

To ja idę zrobić sobie kakao i pouczyć się na geografię. Bye      






6 komentarzy:

  1. Hej <3
    Bardzo fajny blog mi się podoba :)
    Obserwuje :) + bardzo fajne fotki i jesteś ładna :)
    A gdyby ci się nudziło to zapraszam do mnie oczywiście jeśli nie chcesz zaglądać nie zaglądaj :)http://kateblogxd.blogspot.com/ Pozdrawiam Cim :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojejku nie mogę zaobserwować :( Dodaj obserwatoruw chętnie poobserwuje bd częsciej teraz tu zaglądać :3

    OdpowiedzUsuń
  3. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog,zapraszam do siebie www.ffashioninspiration.blogspot.com obserwuję+

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jesteś śliczna !!!..a twój blog po prostu wciąga
    Pozdrawiam ;)
    demordie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo, bardzo dziękuję ♥ Uwielbiam czytać wasze opinie, które motywują mnie do dalszej pracy nad blogiem.
Staram się wchodzić na wasze blogi i również je komentować ♥
Nie zostawiaj komentarza typu: "zapraszam do mnie, obserwujesz...?"
Ja wejdę na twój profil i znajdę twojego bloga, jak mi się spodoba zaobserwuję :)
Nie musisz zostawiać linku :)
Bardzo cenie sobie komentarze, które nie są reklamą twojego bloga :)
Spam oraz obraźliwe komentarze nie będą tolerowane :)