niedziela, 30 grudnia 2012

Podsumowanie roku 2012: książki.

Odkąd pamiętam zawsze kochałam czytać książki. Gdy byłam mała męczyłam zawsze rodziców aby mi czytali różne opowieści, bajki itp... A jak już nauczyłam się sama czytać to zaczęłam ich męczyć, aby kupowali mi coraz więcej książek. Dzisiaj mam już całkiem sporo książek. Nawet biegłe czytanie w języku szwedzkim nie sprawia mi już większego problemu.
Na początek roku 2012 usłyszałam w wiadomościach, że w ciągu roku, każdy człowiek na świecie przeczytał statystycznie od 0 do 5 książek. Szczerze? Przeraziłam się tym sondażem i postanowiłam zapisywać wszystkie książki, które przeczytałam w 2012 roku. Tak więc oto lista. Każda z tych książek była wspaniała.

Lista książek przeczytanych w 2012 roku:

1. Meg Cabot: "Pamiętnik księżniczki 3: Zakochana księżniczka"
2. Meg Cabot "Pamiętnik księżniczki 4: Księżniczka na dworze"
3. Meg Cabot: "Pamiętnik księżniczki 4,5: Akcja Księżniczka"
4.Meg Cabot: "Pamiętnik księżniczki 5: Księżniczka na różowo"
5. Antoine de Saint Exupery: "Mały Książę"
6. Christiane F.: "My, dzieci z dworca zoo"
7. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Kłamczuchy"
8. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Bez skazy"
9. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Doskonałe"
10. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Niewiarygodne"
11. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Zepsute"
12. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Zabójcze"
13. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Bez serca"
14. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Pożądane"
15. Sara Shepard: "Pretty Little Liars: Uwikłane"
16. Nicholas Sparks: "Noce w Rodanthe"
17. Kathrin Schrocke : "Freak City"
18. Michelle Moran: "Nefertiti"
19. Federico Moccia: "Amore 14"
20. Ernest Hemingway: "Stary człowiek i morze"
21. J.K Rowling: "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
22. J.K Rowling: "Harry Potter i Komnata Tajemnic"
23. J.K Rowling: "Harry Potter i więzień Azkabanu"
24. J.K Rowling: "Harry Potter i Czara Ognia"
25. J.K Rowling: "Harry Potter i Zakon Feniksa"
26. J.K Rowling: "Harry Potter i Książę Półkrwi"
27. J.K Rowling: "Harry Potter i Insygnia Śmierci"
28. Dan Brown: "Kod Leonard da Vinci"

Te wszystkie książki przeczytałam w całym 2012 roku. Myślę, że nie jest ich dużo. Bo czasem czytam naprawdę więcej. Może to wydaje się wam dziwne ale ja naprawdę kocham czytać książki 
Wczoraj zaczęłam czytać książkę Jaya Ashera i Carolyn Mackler "Ja, ty i fejs". Moim zdaniem ta książka jest nawet fajna. Wciągu wczorajszego wieczoru przeczytałam pierwsze 10 rozdziałów. Myślę, że dzisiaj już skoczę tą książkę.


Czy znając przyszłość można ją zmienić?

Jedna z najlepszych książek 2011 roku wg. "Publishers Weekly".

Nie byłoby tej całej historii, gdyby nie facet, rzecz jasna. Josh najpierw zepsuł w ich relacjach wszystko (totalnie!), a teraz jeszcze dał Emmie link do tego nieszczęsnego fejsa...

Przede wszystkim trzeba wam wiedzieć, że jest rok 1996 i kiedy Emma włącza przeglądarkę, wpisuje adres: "www.facebook.com" i się loguje - patrzy w przyszłość. Przegląda swoje aktualne wpisy (i to aktualne jak diabli, bo sięgające aż piętnaście lat do przodu), by sprawdzić, co się zmieniło. Jaki ma status związku? Kto tym razem dzieli z nią życie, no i najważniejsze - czy jest szczęśliwa?

Ciekawość sprawia, że Emma igra z losem - eksperymentuje z teraźniejszością, by przyszłość uległa fascynującym przemianom. Co później? "Zaloguj", "Odśwież". Nowi partnerzy i nowe dorosłe rozterki. Początkowo to wszystko ją kręci, ale sami rozumiecie - co za dużo...

Uwielbiam takie ciche wieczory  :)
A wy ile książek czytacie?
Lubicie czytać?
Jakie są wasze ulubione książki?  

19 komentarzy:

  1. Ale dużo czytasz :) Ja sie nie będę chwalić ile przeczytałam, bo wstyd ;p nie lubię czytać ;/ Może kiedyś się to zmieni :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie dużo czytasz. 'Mały książę' uwielbiam tą powiastkę filozoficzną, tyle w niej głębokich myśli..

    im-noemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też uwielbiam czytać <3
    gorzej z czasem :/
    alyy-alii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo uwielbiam czytać książki ;)
    Nie mam swojej ulubionej - każdą lubię ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. super blog, zapraszam do mnie na konkurs :)
    http://zuzia-susana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami też lubię sobie poczytać, ale na pewno nie przeczytałam tyle książek co ty ! :) Podziwiam Cię :) hehe ;*
    fajny blog ;) zaobserwowałam i pozdrawiam ;*
    http://mylifeisadreamx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe streszczenie tej książki ... Muszę ją przeczytać :) Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku Cim :*

    OdpowiedzUsuń
  8. też uwielbiam czytać jejku mały książkę ♥ moja lektura w 1 klasie pamiętam przeczytałam może w godzinę jak nie mniej . Kocham to <3 ryczałam jak głupia :*
    Christiane F.: "My, dzieci z dworca zoo" - to też świetna książka super opisane i wgl <3

    a co do harrego to też zaczęłam czytać choć byłam na początku źle nastawiona, bo nie lubię fantastycznych książek, a całkiem ok są co prawda dopiero 1 przeczytałam.


    http://malinoweekropleedeeszczu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Duzo czytasz ja moze z 5 w tym roku :P

    http://werka-werciuuus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo czytasz. Ja nawet nie mam tyle czasu przez lektury. owszem było kilka ciekawych książek, ale czasu brak.

    http://wielobarwne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. wszyscy piszą, że dużo czytasz ;) ale dla mnie to średnia ilość ;d sama pewnie przeczytałam więcej, choć nie prowadzę takich zapisków ;) większość z książek, które tu wymieniłaś czytałam ;d
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem właśnie. W tym roku wcale tak dużo nie przeczytałam, nie miałam trochę czasu. W innych latach na pewno czytałam więcej :)

      Usuń
  12. Faktycznie dużo czytasz :) Podziwiam, ja nie lubię czytać książek. Umysł ścisły więc wolę policzyć coś z matematyki :P

    OdpowiedzUsuń
  13. też lubię czytac :D ale Harry Potter mi nie przypadł do gustu :D filmu oglądnęłam może ze dwie części :D natomiast do książek jakoś mnie nie ciągnie specjalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna jest pewnie ta książka !, sama bym chciała ja przeczytać ! : ).
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu !
    + Obserwuję i liczę na to samo ♥.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też kocham czytać! Moja ulubiona książka: "igrzyska śmierci"

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się,że wreszcie czytam,że ktoś dzieli ze mną hobby :)
    Także uwielbiam czytać książki i nie mogę zrozumieć,że tak mało osób lubi je pochłaniać. Chyba w tym roku też będę zapisywała przeczytane książki,to dobry pomysł :)

    Jak szkoda,że z wiekiem coraz mniej jest czasu na całe dnie z książką w łapkach. Kiedyś potrafiłam pochłonąć nawet dwie w ciągu jednego dnia.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo, bardzo dziękuję ♥ Uwielbiam czytać wasze opinie, które motywują mnie do dalszej pracy nad blogiem.
Staram się wchodzić na wasze blogi i również je komentować ♥
Nie zostawiaj komentarza typu: "zapraszam do mnie, obserwujesz...?"
Ja wejdę na twój profil i znajdę twojego bloga, jak mi się spodoba zaobserwuję :)
Nie musisz zostawiać linku :)
Bardzo cenie sobie komentarze, które nie są reklamą twojego bloga :)
Spam oraz obraźliwe komentarze nie będą tolerowane :)