wtorek, 11 grudnia 2012

Szwecja

Hej. Pomyślałam, że w drugiej notce napisze coś o Szwecji. Nie chcę, aby od razu poleciały na mnie hejty, że nie mieszkam w Polsce itp... Oto krótki TAG o tym wspaniałym kraju:

1. Czemu mieszkasz w Szwecji?
Mieszkam w Szwecji, ponieważ mój tata jest Szwedem. Gdy miał 20 lat wyjechał do Polski i poznał moją mamę-Polkę. Kilka lat później się pobrali i przyszłam na świat ja. Mieszkałam w Polsce do 13 roku życia. Decyzja, że wyjedziemy do innego kraju była bardzo długo planowana. Na początku myślałam, że oni sobie tylko tak mówią i nic nie wyjdzie. Ale pewnego dnia mój tata powiedział, że ma już tam zapewnioną bardzo dobrą pracę i że wyjeżdżamy za dwa tygodnie. No i oto jestem tu w mieście Göteborg. 

2. Jakim mówisz językiem w domu?
Moja rodzina doskonale zna język polski jak i szwedzki. Mimo to częściej rozmawiamy po polsku.

3. Poznałaś kogoś z Polski w Szwecji?
Tak, pierwszego dnia w nowej szkole pewna dziewczyna (Polka) podeszła do mnie i powiedziała mi, że słyszała że przyjechałam z Polski i że chętnie pomoże mi poznać wszystkich w szkole. Teraz jest jedną z moich przyjaciółek.

4. Ile lat mieszkasz w Szwecji?
Mieszkam tu już 2 lata. Dokładniej 2 lata, 4 miesiące, 15 dni.

5. Tęsknisz za Polską?
Ooo tak. Bardzo tęsknię za Polską, za przyjaciółmi i oczywiście za polską komunikacją miejską <333

6. Masz zamiar wrócić do Polski?
Myślę, że mieszkać będę już w Szwecji. Oczywiście będę regularnie odwiedzała Polskę. Mam zamiar na wakacjach pojechać przynajmniej na miesiąc do ciotki.

7. Było ci ciężko zostawić własne życie w Polsce?
Wiadomo, że nie było mi łatwo. W końcu zostawiłam tam wszystko co miałam i udałam się z niczym do całkiem obcego mi kraju... Na początku nie mogłam się doczekać powrotu do Polski, ciągle mówiłam rodzicom, że muszę stąd wyjechać bo nienawidzę tego kraju... Oczywiście z czasem poznałam nowych znajomych i pokochałam ten kraj.

8. Utrzymujesz kontakt ze znajomymi z Polski?
W każdy weekend gadamy kilka godzin na Skype. Wiem, że to nie jest to samo co na żywo ale i tak dobrze, że nie zapominamy o sobie.

9. Gdy oglądasz filmy, czytasz książki to w jakim języku?
Tak szczerze to jest mi to obojętne. Na początku czytałam tylko książki w języku polskim. Jednak teraz częściej czytam książki szwedzkie. Tak samo jest z filmami. Przecież wiadomo, że kanały w TV są nadawane w języku szwedzkim.





Mam nadzieję, że mnie zrozumiecie i nie będziecie bardzo hejtować :)


2 komentarze:

  1. a jak było z językiem .. przed wyjazdem do Szwecji znałaś szwedzki ? ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy byłam mała tata często mówił do mnie po szwedzku. Chciał, żebym umiała język szwedzki równie dobre jak polski. Więc chodziłam od 10 roku życia na dodatkowe lekcje szwedzkiego... Czasem w domu zamiast po polsku rozmawialiśmy po szwedzku. Więc gdy wyjechaliśmy do Szwecji nie miałam jakiegoś większego problemu z tym językiem.

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo, bardzo dziękuję ♥ Uwielbiam czytać wasze opinie, które motywują mnie do dalszej pracy nad blogiem.
Staram się wchodzić na wasze blogi i również je komentować ♥
Nie zostawiaj komentarza typu: "zapraszam do mnie, obserwujesz...?"
Ja wejdę na twój profil i znajdę twojego bloga, jak mi się spodoba zaobserwuję :)
Nie musisz zostawiać linku :)
Bardzo cenie sobie komentarze, które nie są reklamą twojego bloga :)
Spam oraz obraźliwe komentarze nie będą tolerowane :)